Reus-TGN. I la lliçó?


Amb mires al darrer any, NO l’hem apresa. El darrer episodi és el més que possible aterratge de la botiga Nespresso a Reus, no pas a Tarragona capital (ai làs!), però això són figues d’un altre paner. Retrocedim, doncs, a la tardor de 2009 per retrobar la disputa nominal per a rebatejar l’Aeroport de Reus, tan provincià com les discussions dels polítics de la vegueria la província, que un any després continua anomenant-se exactament igual. Però amb una davallada prevista del 15% dels vols programats de Ryanair a Reus, tot i que a Girona en surten encara més mal parats, amb un 36% menys. Ryanair se’n va a les missions al Prat, on els necessiten “per a crèixer” però on les taxes d’embarcament són més altes. És així com es fa la primera pesseta.

És llavors quan al tarragoní/reusenc tipus se li omple la boca de “centralisme!. Però no, ha caigut en el mateix error de sempre: el de ser un bocamoll de mena i gastar les energies, no pas en mantenir el que té de bo la seva terra i la seva gent, sinó en debats que no ens duen enlloc. I menys en avió.

* Fotografies: Transbord a la parada de metro de Plaça de Sants aquest dilluns.

11 Comments

  1. Noctas ha dit:

    Et veig amb una mica més de mala baba i això m'agrada molt. Deu ser que estàs enrabiada per aquest trasllat de Ryanair al Prat. En tot cas el Nesspresso ho compensa tot:) abraç!

    M'agrada

  2. Esther ha dit:

    Noctas, ens fa una mica de ràbia que ens canviïn els avions per cotxes xinesos…Ara que comença la pre-campanya, intentarem ser una mica més políticament incorrectes… que n'aprenguin!Saludus crack!

    M'agrada

  3. Alba ha dit:

    I tan provincià! tota la raó Esther, mai podré entendre com pot estar per sobre del benestar i el progrés del territori una picabaralla de pati d'escola. I després ens queixarem, oi tant que si!

    M'agrada

  4. Esther ha dit:

    Alba, avui a La Vanguardia hi havia un exemple del què em referia. Una cita de l'alcalde de Tarragona (no la puc dir textualment perquè no me'n recordo i no tinc el diari aquí) dient que els qui patirien més l'arribada del Corte Inglés serien, no els comerciants de Tarragona, sinó els "dels voltants". Pati d'escola no, de parvulari.

    M'agrada

  5. Brian ha dit:

    Que marxi RyanAir de Reus és una mala noticia per la gent de aqui, pero no sé si amb aquest jefe (Michael O'Leary) que tenen, hi ha res que es puguis fer, per molt que Tgna/Reus fes pinya.Pero sobre el que dius, crec que si, que es un problema endemic – també ho patim aqui a les Terres de l'Ebre , que si Tortosa, que si Amposta, que si la Ribera de l'Ebre vol res a veure amb el Baix Ebre etc etc. En fi, tal com es veu amb la panorama politica actual, sembla que la des-unio fa la festa!!Salutacions des de Tortosa.

    M'agrada

  6. Assumpta ha dit:

    Tens tota la raó. Fa ja mesos vaig tenir una petita discussió (que no baralla) amb un blogger de Tarragona per aquests temes…Jo visc a Reus, però no sóc de Reus, sóc de Barcelona… no he crescut amb aquestes "batalles". Vaig mirar de fer-li entendre per activa i per passiva que si treballaven tots junts serien TOTS els que hi guanyarien… doncs res, no hi va haver manera… Ja s'ho faran.

    M'agrada

  7. Esther ha dit:

    Brian, tens raó, ni per molt que Tarragona i Reus fessin pinya, la política empresarial que lidera O'Leary no s'ho pensaria dues vegades… Per amics i companys de la "quinta capital" conec, molt poc però, aquestes disputes també a les Terres de l'Ebre. Tal com està el pati, sembla que estan de moda les batalles territorials… Salutacions des de Valls! :)Assumpta, uiii!!! Jo quan vaig a algun lloc amb almenys un tarragoní i un reusenc, ja pateixo del que diguin sobre el Barri Marítim de Reus, hehe! Però tot és qüestió d'agafar-s'ho com una broma, i no involucrar-s'hi massa. Jo, com tu, també m'hi he involucrat alguna vegada i he sortit escaldada. Doncs això, que ja s'ho faran.Moltes gràcies per passar per aquí… 😀

    M'agrada

  8. Elliot ha dit:

    Benvolguda Esther,Tot just acabo de tornar a Catalunya després d'un estiu llarg i aèriament parlant agitat. Puc dit que en 3 mesos he trepitjat els tres aeroports més importants del país. Jo que visc a la zona metropolitana de Barcelona (i que es mou amb transport públic) evidentment em resulta més còmode viatjar des del Prat. Però no sempre les combinacions amb vols econòmics ho permeten. El primer vol que vaig fer aquest estiu el vaig fer amb Vueling des de Barcelona. El segon el vaig haver de fer des de Reus i el tercer a Girona.La meva experiència em diu, després de tots aquests viatges, que per una persona que viu a 20 km de la capital del país i que depèn de trens-busos el més ràpid és utilitzar el Prat. Però també he descobert que hi ha un fantàstic servei d'autobús Barcelona-A. Girona que a part de ser molt còmode és ràpid i fiable. Et puc dir que en només 2 hores després d'arribar el meu vol a Girona ja era a casa (1 hora i 15 min de bus i 35 min de tren).No puc dir el mateix de l'aeroport de Reus. El servei de bus que connecta Barcelona amb Reus és força lamentable per no dir pèssim. Surten molt pocs busos al dia cap a Reus. O arribes amb 4 hores d'antelació a Reus o perds l'avió. A més d'això dóna una volta increïble, para diverses vegades a ciutats intermitges i els autocars són vells. Malgrat els vols que surten des de Reus són els més econòmics, no em surt a compte anar fins allà. Quan hagi d'agafar un avió de nou miraré o Girona o El Prat. EM va decepcionar força Reus, ho sento.Salutacions,elliot

    M'agrada

  9. Esther ha dit:

    Benvolgut Elliot, Ara que has fet un tast de la flota d'autobusos rovellats (amb goteres i gosaria dir que sense frens) que realitzen les estupendes connexions de transport públic entre la conurbació de la província de Tarragona amb la resta de la humanitat, pots comprendre millor la necessitat de reivindicar una major atenció en aquest aspecte per a procurar que els qui vivim aquí poguem desplaçar-nos fàcilment i sense tots els inconvenients d'hores d'espera i de (des)ubicació i manca d'infrastructures a altres indrets de Catalunya i/o altres metròpolis. L'aeroport de Reus és modest, de províncies, i ja és molt que Ryanair no hagi marxat del tot. No obstant, pel territori és molt important i estratègic, perquè hi tenim uns estudis universitaris d'aviació que atreuen joventut i emprenedoria al Camp de Tarragona. És clar que per una persona que viu a la rodalia de Barcelona és molt més fàcil anar al Prat. És una bajanada anar a Reus. Però per algú de Reus, per exemple, ja es fa complicat agafar un vol al Prat. Digues-li al problema peatge+autopista+aparcament o, d'altra manera, transport públic precari i justet. Però és el que hi ha.De fet, jo defenso la idea que Ryanair no hi hauria de ser pas al Prat, perquè com a aeroport de capital-ciutat global que hauria de ser Barcelona, no pot quedar com un simple connector de vols low-cost que aterren a aeroports de segona i de tercera a Europa. Volem això per a Barcelona, que estigui a l'alçada de Beauvais a París, o Schönefeld, que vés a saber on para? Això hauria de ser per a Reus i Girona, ciutats més petites, i ara Lleida-Alguaire. Tot plegat dóna dinamisme a aquests territoris, tu mateix ho has dit amb Girona. I n'has quedat més o menys satisfet pel que comentes.Els gestors del Prat el que haurien de fer és buscar altres fórmules per a créixer, que és la seva feina i deixar fer als altres la seva. M'alegro molt que aquest estiu hagis viatjat tant i espero que hagi sigut profitós. Moltes gràcies per compartir la teva opinió :)Salutacions!!!

    M'agrada

  10. Elliot ha dit:

    Esther, t'he de donar la raó. Portar Ryanair a BCN és una bajanada. Clar segur que tindrà èxit però si això és a costa d'eliminar vols de Reus i Girona aquests dos aeroports deixaran de tenir sentit i com bé dius han de servir de motor econòmic per al territori.Per cert ara que parles de la qualitat del transport públic fora de Barcelona, mira quin matí hem tingut a Rodalies de Catalunya…. No m'he vist afectat perquè a aquelles hores encara estava dins l'avió però deu ni do…

    M'agrada

Feu un comentari